Share something!

 Hi peeps! Assalamualaikum! 
harini saya nak konsi cerita pengalaman saya bekerja kehkehkeh memoriesss!
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
kerja kedai kain baju semua lah apa nak ckp je. dina yg suggest kerja tu untuk aku punyalah baik
heleyy tu pun makcik Zainab yg tanya kat dia. wakakak.
so saya strt 16/12/2012 selepas 10hari habis kertas spm saya sudah mula bekerja untuk mencari rezeki anak anak saya. hmmm kesian kan betapa kuatnya saya nak cari makan minum. maklumlah suami kelauttttttt haihh
hahah eee apalah geli lah, So kerja sebab nak cari duit nak beli barang sendiri.
i actually pemalas angat everday pergi kerja saya akan cakap *eeee mak malasnya nak g kerja* hahaha
tapi pergi jugak. haritu bulan 2 nak berhentu dah tapi tak jadi. howw lah!
hahaha lesen kereta kawan kawan semua dah dapat cuma saya :'(
okayyy hari petama kerja biaslah mesti kena tunjuk ajar kan, sebulan jugak aku biasakan diri kat situ kena tahu apa yang bos tak suka apa yang bos suruh,
TAPI kerja dia kalau orang yang rajin kerjanya sangatlah mudah cuma bagi aku yang pemalas sikit.
layan customer tepukk habuk sapu mop arrr kemas barang arrrr tu semua lah.
aku pernah patahkan hanger tu tak terkira dah banyak sangat aku patahkan.
Hanger besi aku terkena kipas trengggggggggggg patah terus kena kipas. Nasib baik bos takde masa tu .
then kalau ada customer yang annoying nak mampus tu aku buat muka :3 perhhhh sumpah sakit hati ada yang customer tak reti sabauuu customer yang mintak kurang gila tahu babi customer yang kuang ajauuu customer yang baik hati pemurah dengan senyuman itulah yang saya suka sebenarnya.
haihhh saya jumpa ramai makcik pakcik atuk nenek anehh achii nyonya apek bangla indonn ar semua.
nasib baik saya ni penyabau orangnya,
emmmm GAJI? kehkehkeh bila saya dapat gaji saya rasa mcm kosonggggg kejap je habis 
saya tak reti pegang duit bebanyak, saya taktahu lah kalau kena berdikari. saya takut.
hmmm. lagiiiiiiiiiiiiiii since pakai bb ni saya jarang bawa fone pergi ke tempat kerja hahahah macam sekolah kan? hahahah kelakau? lol. THE MOMENT bila bos takde pehhh fone aku ni mmg aku main jelah customer ada pun aku main haha duduk jeee. tapi kalau bos adaa.
kena buat kerja lah kan dah nama pun kau pekerja kan? tapii nak buat kerja apaaa.
haihhh. ACTUALLY takkdelah banyak kerja sangat kan? hmmmmm yelah bos awak buat kerja takkan awak tak buat kerja. so rajinkan diri lah kan, hewhewhew,
Cuti? saya selalu mintak cuti sesuka hati sebab potong gaji hewhewhew.  lantak lah.
makcik tu means majikan saya means bos saya, dia baik orangnya sebenarnya, tegas dan bergaya.
hahahah mata aku pulauuu bila tengok baju baru sampai pehhh, duit gaji tia[p tiap bualn potong sebab amik baju satuu wakakak. okay. hmmm apa lagi apaaa! 
so saya akan berhenti pada bulan 4 kot kott emm.
insyaAllah ada rezeki sambung belajar, result 20/03/2013 heheh,
bismillah. okay thanks bye,
eh hi Firdaus missyou

No comments:

Post a Comment